Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

torsdag 7. januar 2010

Lapp 7 og 8 termokrom farge:

Jeg syntes uttrykket på Lapp 6 så litt "skittent" ut, så jeg trykte med Magentafargen over det hele, unntatt over den oransje midten. Den ble myye finere.





































Her har jeg brukt hårføner for å varme hele biten. På dette bildet er den termokrome fargen ikke synlig.
















Her kommer den litt frem.
















Enda mer
















Og enda mer

















Så fin
















Snart har den fatt tilbake fargen
































Her har jeg sydd for hånd på baksiden på midtstykket.





















Fargen forsvinner mer når tekstilet blir varmere
















Baksiden
















Her har jeg sydd på den ene "vingen" på baksiden
















Fargen forvinner mer

































Nærbilde, kaldt
















Nærbilde, varmt

































Sammenhengende tråd på alt det som blir lyst





































Hvor lang kan tråden være, før det ikke blir varmt nok?






















Ny krets




















Konklusjon:

Jeg liker at det blir litt tilfeldig uttrykk, at det ikke alltid er like lett å styre hvor fargen skal forsvinne. Jeg liker veldig godt når jeg bruker hårføneren, når fargen sakte, men sikkert kommer tilbake, i en forsiktig sjatering av fargen. Jeg får ikke til denne forsiktige fargenyansen når jeg bruker sytråd. Kan man legge en plate av metall på baksiden, slik at den blir varm over det hele, slik som med føneren, og kald på samme måte??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar