Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

torsdag 7. januar 2010

Lapp 2 termokrom farge:

I denne utprøvingen ville jeg finne ut hvordan den syntetiske strømledende tråden fra Sparkfun fungerte, hvor godt den ledet varme.
Jeg prøver med den samme sorte fargen igjen, men kun på den orange delen i midten. Dette er også en prøve på hvordan det fungerer å fylle bare deler av motivet med farge, hvordan fargen sklir utover, osv. Når det er snakk om så liten flate som skal fylles, bruker jeg tape rundt istedenfor sjablong, da er jeg sikker på at det ikke sklir utover.


































Hvordan reagerer fargen med kroppsvarme?















..Den blir borte.. kun det hvite bindemiddelet som synes i sikksakksømmen.















Sydd med tråd fra Sparkfun. Denne tråden er ment for å kunne sys med i symaskin, så jeg har brukt den som overtråd.















Resultatet er et skjevt uttrykk, det blir ikke varmt nok overalt. Dette må være pga. motstand i tråden når jeg syr i snirkler. Tråden blir veldig varm på ett punkt og smelter.






Konklusjon:
På grunn av at tråden kan bli så varm at den smelter, velger jeg å ikke fortsette med denne tråden. Jeg velger å fortsette med den strømledende sølvtråden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar