Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

mandag 7. september 2009

Materialutprøving 1, del 2: skisser

Materialutprøving 1 tar mye tid, men jeg har gjort endel viktige erfaringer som jeg kan ta med videre. Hvordan ting funker, hvorfor funker det ikke, hva kan man gjøre, hvilke muligheter har jeg innen en teknisk prøve?
Jeg har her prøvd å skissere ulike muligheter for kretsløp.

1. Jeg har prøvd å skisse én krets for hver diode, for da vil det ikke bli så mye motstand, og alle diodene vil så og si garantrt lyse. Men hvis jeg gjør dette og både pluss og minus skal være på fremsiden, vil det bli veldig mange tråder overalt. Alternativ her er å skjule noen av trådene på baksiden.

2. Jeg kan lage en tråd for hver diode som i forslag 1, men å la alle trådene møte en tråd som leder strøm mye bedre, som for eksempel tråden fra Karl-Grimm, som kom i posten i dag.

3. Jeg kan lage et kretsløp hvod trådene går mer direkte mot hver av de tre kretsene, altså en kortere tråd slik at strømmen flyter bedre, og heller la vanlig sytråd være det dekorative elementet. Jeg kan skjule litt av tråden på baksiden her også.

Hva skal man gjøre?

Jeg vil fortsette med å la kun den strømledende tråden være det dekorative elementet i denne prøven, så kan jeg gjøre det litt annerledes i andre prøver. Dermed kan jeg for eksempel bare la minus være på fremsiden og pluss på baksiden, eller omvendt. Eller en blanding hvor litt vises og litt ikke.

Jeg vil altså bruke forslag 1 eller 2, eller begge deler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar