Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

onsdag 9. september 2009

Materialutprøving 1, del 2:

Etter å ha tatt opp alt jeg hadde sydd, strøk jeg på et nytt lag vliselin på baksiden. Dette måtte jeg gjøre, fordi jeg hadde limt koblinger noen plasser, og det første laget med vliselin fikk mye hull i seg.

Jeg bruker en annen sy/broderiteknikk, tråklesøm, hvor strømmen ledes bedre. Men det er en hake ved den nye teknikken; det blir ikke like fint. Veldig hakkete, og man får ikke den hele fine linjen. Jeg trodde faktisk at det ville se bedre ut når det ble litt mer helhetlig, men foreløpig ser det ikke slik ut. Alikevel, jeg fortsetter..

Tanke: Hvis jeg syr med denne tråden med store sting på symaskin, vil det se bedre ut.. men litt
knotete å sy med maskin helt opp til diodene, og knyte koblinger..??















Den "nye" sømteknikken, tråklesøm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar