Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

onsdag 25. november 2009

Retroblomst 1, 2 utkast..


Idé: Halssmykke

Materiale: Retrotekstil, brun sytråd, perler

Teknikk: Strømledende sytråd, tre gule lysdioder, tre strømkretser, applikasjon




Strøket på sort vlieselin og sydd sikksakksøm rundt kantene, klipt de ut og sydd sammen igjen.
































Fortsette med sort, slik som 1 utkast? Nei. Men å feste på en stein i bunn, blir det automatisk et halssmykke, det liker jeg.




















Paljetter og ny stein-i brun/gull.


















































































































































































































Ferdig uten lenke..


















Hvor skal lenken festes?




















Sånn:























Konklusjon:

Designet minner meg litt om et "bikermønster", eller vinger eller en ugle.. Designet kan brukes i flere sammenhenger; gjentas mange ganger, for eksempel rundt hele halsen, som en heldekkende brosje.. eller de kan være skulderputer, de kan festes på ryggen.. mange muligheter. At jeg stivet det opp med vliselin og sikksakksøm, gjorde det mye kraftigere i stoffet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar