Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

onsdag 4. november 2009


















Motstander, også kalt resistenter/resistorer. De har forskjellige bakgrunnsfarger, som er mer eller mindre tilfeldig. Ringene på motstandene derimot, er absolutt ikke tilfeldige. Hver ring har en fargekode som man legger sammen og man leser hvor mye motstand som går gjennom restistenten. Derfor er det vanskelig å vite hva slags bakgrunnsfarge man får på motstandene når man kjøper de. Det spiller jo ingen rolle for en elektriker hva slags farge de har, bare fargekoden er riktig. På denne måten kan jeg ta valg av tekstil og dioder som passer til motstandene først etter at jeg har fått motstandene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar