Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

torsdag 22. oktober 2009

Teknisk utprøving. Prøvelapp 4 grå, blå og gul:

Organisk mønster, en videreføring av prøvelapp 2. Motstandene følger linja.
Tekstil: Grov ull
Farge: Mørk grå, turkise motstander, gule dioder.

Konstanter: Dioder
Variabler: Føttene på diodene og motstandene er skjult bak ulla
Sensor: Variabel (kommer snart)



































Baksiden av stoffet.






























Konklusjon:
Personlig liker jeg et organisk uttrykket bedre enn det mer geometriske i prøvelapp 1 og 2. Men mønsteret her er ikke godt gjennomtenkt.
Å skjule motstandene på baksiden kan passe på noen steder, men i en pedagogisk/fagdidaktisk sammenheng ville jeg gjort dette på et tøystykke som er tykt og tåler endel. Når man dytter føttene igjennom først, for så å krølle de sammen på baksiden, er det mye vanskeligere enn når man krøller de sammen først. Å dytte hodet på en ferdigkrøllet diode gjennom stoffet kunne vært en mulighet, men det vil muligens ødelegge tekstilet. Man ser det er vanskeligere å få krøllene helt som man vil, det tar både lengre tid å lage en krøll og de blir ikke så "fine".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar