Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

fredag 9. oktober 2009

Teknisk utprøving. Prøvelapp 1 grå og blå:

Jeg tok en telefon til Gudbrandsdalens uldvarefabrik, og de var så snille og ga meg noen prøver på ull som jeg kunne jobbe på. Fra t-skjorta lærte jeg at et veldig tynt stoff er vanskelig å jobbe med, det går lett hull i når man prøver ut litt forskjellig. Dermed var ull et godt utgangspunkt å jobbe med. Muligens jeg kan trekke det over til redesign også.
Jeg syr på baksiden av stoffet, fordi den strømledende tråden kun kan syes med i maskin som undertråd.Så snur jeg lappen, og den strømledende tråden vises.

Stramt mønster:
Tekstil: grov ull
Farge: mørk grå
Tråd: Undertråd strømledende sølvtråd, overtråd sort sytråd.
Konstanter: dioder og motstander
Variabler: Hvordan føttene på diodene og motstandene er krøllet
Sensor: variabel

På baksiden av stoffet, sydd over kalkerpapir.(Jeg fikk feil i butikken, jeg ville ha rissepapir..)




















På fremsiden av stoffet, holt jeg på å sy på 6 motstander og dioder, men tok bort 3, slik at hver prøve har 3 dioder og 3 motstander. Ikke noen vits i å gi seg selv for mye jobb!


















Konklusjon:
Tråden, diodene og motstandene kommer godt frem på mørkt stoff.
Det går mye raskere og det ser mer profesjonelt ut når man syr på maskin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar