Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

tirsdag 18. mai 2010

smykke med lysdioder og tiltsensor















Smykket er satt sammen av mange biter med bladformer, klippet ut av et retrotekstil. Det er sydd med mørk brun sikksakksøm rundt kantene og strøket på vlieselin på baksiden av hvert blad for å stive opp formen. Smykket består av 6 gule dioder og seks grå motstander på fremsiden av tekstilet. Det er 2 kretser med 3 dioder på hver. En tiltsensor er festet til hver krets og en batteriholder til hver. Dette er for å få et forskjellig spill i diodene: den ene kretsen lyser når man beveger seg til den ene siden, den andre kretsen lyser når man beveger seg til den andre siden. Diodene er integrert med perler i gull og sortfarge.


















Over: Baksiden. To kretser, tre dioder rundt, tre dioder i midten.

Under: Batteriholderen har strømledende tråd surret fast rundt pluss (toppen), og rundt minus (midten, under).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar