Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

fredag 21. august 2009

Materialutprøving juni 2009:

Prøve med ulike strømledende tråder fra Karl-Grimm på en tekstillapp malt med termokrom farge (varmesensitiv farge som forsvinner når fagen blir varm). Noen er av ren kobber, noen sølv, noen blandings. Øverste halvdel av utprøvingslappen er sydd med strømledende undertråd og vanlig sytråd i overtråden. Dette fordi jeg var redd tråen var litt for tykk for symaskinen.
Man ser at noen tråder leder strøm godt, andre har mer motstand i seg. Også litt ulikt ettersom jeg har sydd med rett søm eller siksaksøm. Nærmere informasjon, se utprøvingsheftet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar