Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

onsdag 26. august 2009

LilyPad

LilyPad er elektroniske komponeneter som er designet av Leah Buechley fra MIT for å kunne brukes spesielt i tekstiler, og for å kunne vaskes. Jeg er meget inspirert av hennes og MIT´s forskning, og følger interessert med på hva hun gjør.Disse bildene er av et kretskort, batteriholder og to lysdioder. De er bestilt fra Electrokit i sverige, men kan også bestilles fra Sparkfun i USA. Disse komponentene er ganske så dyre, så jeg har bestilt varer fra et selskap i England som heter Picaxe for å gjøre utprøvinger med. De har et spesielt skolerettet fokus på produktene sine, og derfor er de veldig rimelige også.De produktene kan ikke vaskes, men de er veldig fine å bruke for å vise muligheter med.















LilyPad batteriholder og lysdioder.




















LilyPad kretskort.

Alt i LilyPadserien er vaskbart. Foreløpig er produktene stive, men de jobber med å gjøre de tøyelige.
Leah buechley legger ut mye av forskningen sin på nett, slik at hun får tilbakemelding på produktene sine, i tillegg viser andre hvordan man kan gjøre ting. Hun har også laget et elektronisk sysett hvor man lager selv kretskort osv. som kan vaskes! Dette er litt komplisert, så jeg velger å ikke gjøre dette på alle utprøvinger, men kommer nok tilbake til dette etter at jeg føler meg mer stødig på elektronikk.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar