Om meg

Oslo
Denne blogg er ikke aktiv. Besøk mitt nye nettsted, techstiler.no, for nyere arbeider! Her viser jeg fram mine produkter, prosesser, ideer og inspirasjon, og endel fra min Master i Formgiving, kunst og håndverk 2009/2010. Er det noe du lurer på, kontakt meg gjerne på barekari@gmail.com

søndag 6. desember 2009

Refleks 2

Idé: Refleks
Materiale: Gammel blondegardin og refleksbånd
Teknikk: Strømledende systråd, blank lysdiode, rynking og utklipp av tekstil
Samme utgangspunkt som refleks 1.

Rynking av stoffet. Her har jeg ikke klipt i refleksstoffet, jeg har tatt utgangspunkt i formen til refleksebåndet.















Rynket gardinstoff under refleksstoffet:


Asymmetrisk utklippet:















Asymmetrisk utklippet stoff foran refleksen med grønn blinkdiode:















Grønt silkestoff rynket:















Rynket foran refleks:















Asymmetrisk utklippet både foran og bak:














Konklusjon:
Refleksstoffet blir mindre tydelig med noe tekstil foran. Gardinstoffet passer godt til dette da det er mønstret. På denne måten vil ikke refleksen miste sin funksjon, samtidig som det ikke blir så tydelig at dette er en refleks. Designet minner litt om disse blomstene jentene får av sin kavaler på amerikanske "prom's". Kan lett festes på veske, lua, på jakkeermet, osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar